2014 m. rugpjūčio 25 d., pirmadienis

Pasinėrimas į čekų kultūrą – 1

Kelias  savaites su šeima prabuvome  čekų šalyje Čekijoje. Labai teisingai pradėjome: pasinėrėme – ir tai visiškai pažodžiui – į čekų kultūros pradmenis  -  nuo pat pirmų dienų. Užsakėme  tikro alaus vonias ir net su papildomu apynių įbėrimu. Patyrimas buvo vertingas. Mano oda iškankinta įvairių odinių negalavimų  maloniai priėmė karšto alaus vonias. Balkanų moteris irgi sakė atjaunėjo n metų. Nors tos alaus vonios įrengtos  ir alaus darykloje, bet alaus galėjo įpilti daugiua, kadangi į dvivietę  vonią tilpo ir BM, ir mažė, ir aš. Tai visiškai pasinerti niekaip nesugebėjau, tik atskiromis dalimis. Procedūrai priklausė ir du bokalai šalto alaus per skrandį į vidų bei  ramiai atvėsti-pagulėti po karšto alaus vonių pusvalandį. Gal toks pasinėrimas ir brangokas jei kasdien, bet kaip startas pažinti Čekiją – visiškai optimalu. Kaina apie 200 litų, bet tai pasienyje su Lenkija, kitur brangiau.
Iš užburto čekiško alaus rato taip ir neišsiveržėme per visas atostogas. Negėrėme alaus tik vairuodami. Jo kaina 25 kronos ( 3 litai ) ir puikiausia kokybė užeigose tik užtikrino magiškos alaus rato kreidos poveikį. Nepatyrę turistai gali sumokėti kokioje Vaclavo aikštėje ir 95 kronas už alų. Bet tik nepatyrę. Mes daugiau kaip 30 kronų mokėjome gal tik vieną kartą. Už vaizdą į Karlo tiltą. Taip pat ir maistas restoranėliuose. Vienas kilogramas čekų firminio patiekalo koleno (karka) kainavo apie 16 litų....
Lietuva  jau taip toli nužengė savo progreso keliu, kad tokia Čekija iš Vidurio Europos yra žymiai pigesnė turistui šalis nei Lietuva. Komuniaga Jaroslavas Hašekas padarė vieną gerą darbą. Porai šimtų metų į priekį išgąsdino visas čekų vyriausybes – šiukštu liesti alaus kainas, bus alų branginančiai vyriausybei riesta. Mes tokio savo raštijos  klasiko apie  alaus kainas neturėjome, vis mūsų raštininkams rimtesni dalykai rūpėjo - trakų pilys, metų laikai  ir štuthofai. Tad dabar turime dvigubai brangesnį alų nei Čekijoje....

Čekai labai atsipalaidavę, rusų nebijo, rusų ir taip Prahoje ar  Marienbade pilna kaip kokiame Voroneže. Rusai perka namus, butus Čekijoje. Leidžia savo vietinius laikraščius. Matyt stabilus alaus vartojimas palengvina čekų požiūrį į gyvenimą, atpalaiduoja ir geopolitiniai  procesai jiems iki lemputės.