2011 m. gruodžio 20 d., antradienis

Led Zeppelin ir neįvykdytas planas



Šitai irgi atsitiko Kalvarijų gatvėje. Juk ji tokia ilga. Visas mano gyvenimas toje gatvėje prasidėjo prie upės ir centro, o dabar jau palinkęs arčiau Jeruzalės. Simboliška. Tada dar ta gatvė vadinosi Dzeržinka. O kur dabar Ibrahimo mašinų stovėjimo aikštelė buvo Dzeržinkos fotoatelje. Ten dirbo veikėjas, kuris vėliau tapo skulptoriumi Aučyna.

Antras personažas – Dalius. Taip, tas pats pulko sienlaikraščio dailininkas bei daugybės kitų mano memuarų personažas.

Taigi mums buvo po 19 metų ir reikėjo kažką daryti, nes pasaulis (tiksliau merginos) vieningai mūsų nemylėjo. Mes mašinėle nusiskutome plikai galvas. Aučyna pasakė padarys mums menines nuotraukas. Nes fotoatelje pardavimų plano savaitę po savaitės atkakliai nedarė, nebuvo žydas (vien tuo iškrito iš bendro visų Vilniaus fotoatelje konteksto) ir todėl jautė šeštuoju jausmu – neilgai jis dirbs toje fotoatelje. Ir tais laikais Kalvarijų gyventojai nebuvo linkę įsiamžinti mene.

Nuotraukos pavyko gražios, skulptūriškai išryškėjo visas mūsų liūdesys, ausys ir kaukolės gumbai. Nuotraukos tos iki šiol puošia daug man žinomų albumų. Sujaudinti įvykusio mūsų akyse ir su mumis meno fakto ištraukėme visus mano institutiniame portfelyje slėptus butelius vyno. Visus ir ištuštinome. Išbaidydami dar kelis paskutinius fotoatelje klientus. Paskutinius ir tos dienos laiko požiūriu, ir apskritai, nes juk retas norėtų fotografuotis fotoatelje, kurioje Led Zeppelin visu garsu klauso girti devyniolikamečiai plikiai. Aučyna dar ne kartą vakarėlio metu apgailėjo planą. Man iš Aučynos raudojimų užsifiksavo dienos apyvarta 12 rublių. Būsimasis skulptorius išėmęs iš kasos juos gailiai rodė ir sakė uždarys mus, oi uždarys. Po to mane įveikė nekokybiškas matyt ir tada Anykščių vyno produktas, todėl tamsoje užkulisiuose nuėjau ieškoti kibiro. Kibiro neradau, radau keistą vonią su raudona šviesa ir ten paslydęs įvirtau. Skystis vonioje buvo nešaltas, ten buvo patogu ir taip ramiai leidausi sapnų karalijon.

Ūmai pakirdau tamsoje. Įvairūs skardiniai prietaisai barškėjo man į juos trankantis ir niekas neatėjo manęs gelbėti. Nei vieno žmogaus, net jokio murzino fotoatelje katino. Pašaukiau draugus. Iš užkulisių prasibroviau iki pagrindinės patalpos. Tamsi tyla. Durys užrakintos. Aš spąstuose.

Visiškoje neviltyje plavinėjau po tamsą. Palaipsniui galvoje susidėliojau patalpų planą. Patalpos turi krosnį ir du išėjimus. Šilta krosnis gerai nenumirti nuo šalčio. Bet laisvė geriau. Sukaupęs jėgas bei drąsą išmušiau pečiu duris, kurios į kiemą.

Laisvė. Vakaras jau buvo vėlyvas. Ir malonus krosnimis kvepiantis Dzeržinkos laisvės oras skverbėsi į mano plaučius. Pilna krūtine įkvėpiau.

Portfelis, bliamba. Pagal TSKP istorijos užrašus su go-bango partijomis mane kaip įsilaužėlį ras kaip mat. Retas studentas tais laikais mokėjo žaisti go-bangą Visiukuose. Vienas grįžti bijojau. Išlindau gatvėn, pasižvalgyti galimų draugų. Akurat, prie pat gatvės kampo nuobodžiavo vietinis nepilnametis Dzeržinkos gatvės kontingentas. Primenu – mano galva šviežiai plika kaip biliardo kamuolys. Iškart rusiškai jiems pavariau, kasoje 12 rublių, einam брать фотоателье, man atiduodate tik portfelį.

Ir įvyko tai, ką tikroji Kalvarijų gatvės kultūros istorija gėdingai nutyli. Vietinis kontingentas pabalo, pasakė eik tu ..., o dar man artėjant paaiškinti užduoties lengvumo dėjo į kojas.

Likau išsižiojęs ir visiškai nesupratęs kriminalinio mentaliteto. To dar nebuvo.

Tuo laiku privažiavo voronokas (milicijos mašina) ir išlaipino Aučyną su Daliumi. Pasirodo juos išvežė iš fotoatelje į skyrių, nes vakarėliui įsisiūbavus būsimas skulptorius griaudint Led Zeppelin atidarė fotoateljė duris ir pradėjo mėtyti studijines lempas į Felikso Edmundovičiaus Dzeržinskio gatvės vidurį, nes lempų nebereikės, nes plano nėra, nebus ir gyvenimo irgi nėra. Milicija abu aktyvius nihilistinės akcijos dalyvius parišo. Trumpai profilaktikai. Manęs tykiai miegančio ryškalų vonioje draugai neišdavė, bet aš to nežinodamas pats vos neprisiviriau košės.
Ačiū tuometiniam Dzeržinkės kriminaliniam elementui, kuris su manim jaunu durnu nesusidėjo. O juk jau buvau ryškiai pasukęs pėdą į nusikaltėlių šunkelius…





4 komentarai:

Skirtumas rašė...

O fotkės kur?

Skirtumas rašė...

Čia irgi čekboksą pamiršau padėt.

Unknown rašė...

Taigi ne skaitmeninės jos, blogos kokybės...nesolidu tokias dėti...

Skirtumas rašė...

Jūs čia neišsisukinėkite. Tiesiai šviesiai pasakykit, kad fotografavotės išdarinėdami visokias baisybes, nuo kurių net dabar gėda.