2013 m. gruodžio 18 d., trečiadienis

Apie pasakų sado/mazo



Didelę mano intelektualinio gyvenimo dalį užima pasakos. Kartus su maže skaitome, vaidiname ir bijome. Ir pasakose  tikrai daugybė įdomiausių dalykų.
Štai kokios skirtingos Raudonkepuraitės (toliau RK) pas prancūzą iš karališkojo  dvaro Šarlį Pero ir vokiečius skurdeivas Grimus.  Pero RK pasakoje netgi Vilkas nenužudomas, o tik apdaužomas šluota. Pasakos herojai stengiasi vienas kitą apgauti gudrumu. Pasaka primena karališkųjų rūmų intrigas.
Galantiškos ir net  kai kurios labai pašaipūniškos prancūziškos pasakos kaip diena ir naktis skyriasi nuo griežtųjų vokiškųjų. Nors siužetai vienodi. Kitokie tautų charakteriai.
Biednai gyvenusių  Grimų pasakose  netgi sakyčiau su pasitenkinimu vilkas žudomas sadistiniais būdais, ilgai mėgaujantis scenos aprašymu.. Atrodo paimk ir nušauk, jei jau taip nemėgsti. Ne. Vilkui gyvam pjaunamas pilvas, pilvan  sudedami akmenys, vilkas dar galvoja esąs gyvas, eina gert vandens, nes jį troškina ir tada tik paskęsta nuo akmenų svorio pilve. Aišku ir RK ir jo močiutė taip pat vilko su  pasimėgavimu buvo prarytos.
Ir taip panašiai  ilgai su pasimėgavimu vilkas žudomas net dviejose man žinomose Grimų pasakose (RK bei  Vilkas ir septyni ožiukai).
 Be šio vokiškojo sado/mazo pasakose dar ir pilna erotikos. Miegančioji gražuolė, Erškėtrožė ir ta pati RK tai pasakojimai apie moters prabudimą merginoje. Princai bučiuoja ir jos atbunda  arba princai prasirauna pro erškėtrožių krūmus, jos prasiskleidžia ir įsileidžia princą į vidų ir taip toliau....
Dar labai pamokančios  pasakos Mėlynbarzdis bei  Gražuolė ir Pabaisa. Bet jas matyt netrukus  uždraus pažangios Europos organizacijos. Nes jos apie moterų suvaldymą ir privertimą paklusti. Seksizmas. Dar, vyrai, paskubėkime jas perskaityti kol galima.

Aiškiai matau pasakas buvus senų laikų televizoriais ir kiekvienas klausytojas galėjo suvokti jas savaip, pagal ištvirkimo arba  gyvenimo pažinimo  laipsnį.

Komentarų nėra: