Didelę mano
intelektualinio gyvenimo dalį užima pasakos. Kartus su maže skaitome, vaidiname
ir bijome. Ir pasakose tikrai daugybė
įdomiausių dalykų.
Štai kokios
skirtingos Raudonkepuraitės (toliau RK) pas prancūzą iš karališkojo dvaro Šarlį Pero ir vokiečius skurdeivas
Grimus. Pero RK pasakoje netgi Vilkas
nenužudomas, o tik apdaužomas šluota. Pasakos herojai stengiasi vienas kitą
apgauti gudrumu. Pasaka primena karališkųjų rūmų intrigas.
Galantiškos ir
net kai kurios labai pašaipūniškos
prancūziškos pasakos kaip diena ir naktis skyriasi nuo griežtųjų vokiškųjų.
Nors siužetai vienodi. Kitokie tautų charakteriai.
Biednai
gyvenusių Grimų pasakose netgi sakyčiau su pasitenkinimu vilkas
žudomas sadistiniais būdais, ilgai mėgaujantis scenos aprašymu.. Atrodo paimk
ir nušauk, jei jau taip nemėgsti. Ne. Vilkui gyvam pjaunamas pilvas,
pilvan sudedami akmenys, vilkas dar
galvoja esąs gyvas, eina gert vandens, nes jį troškina ir tada tik paskęsta nuo
akmenų svorio pilve. Aišku ir RK ir jo močiutė taip pat vilko su pasimėgavimu buvo prarytos.
Ir taip
panašiai ilgai su pasimėgavimu vilkas
žudomas net dviejose man žinomose Grimų pasakose (RK bei Vilkas ir septyni ožiukai).
Be šio vokiškojo
sado/mazo pasakose dar ir pilna erotikos. Miegančioji gražuolė, Erškėtrožė ir
ta pati RK tai pasakojimai apie moters prabudimą merginoje. Princai bučiuoja ir
jos atbunda arba princai prasirauna pro
erškėtrožių krūmus, jos prasiskleidžia ir įsileidžia princą į vidų ir taip
toliau....
Dar labai
pamokančios pasakos Mėlynbarzdis bei Gražuolė ir Pabaisa. Bet jas matyt
netrukus uždraus pažangios Europos
organizacijos. Nes jos apie moterų suvaldymą ir privertimą paklusti. Seksizmas.
Dar, vyrai, paskubėkime jas perskaityti kol galima.
Aiškiai matau
pasakas buvus senų laikų televizoriais ir kiekvienas klausytojas galėjo suvokti
jas savaip, pagal ištvirkimo arba
gyvenimo pažinimo laipsnį.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą