Vakar gan
atsitiktinai pakliuvau į naujos
lietuviškos operos Kornetas repeticiją, jau beveik generalinę, su visa
scenografija, bet stabdomą kartais klykiančiais vadų balsais. Trupė vadų nuomone buvo
visai beviltiška intelektiniu ar bet kokiu kitu požiūriu.
Teatre mano
kukliu įsitikinimu pagrindinis asmuo yra režisierius. Bet operoje – visai ne.
Ir tenorai visai ne žmonės. Žmonės – choras, dirigentas, baritonai, solistas.
Repeticija
prasidėjo didele bet kultūringa dirigento ir režisieriaus Varno diskusija ar
verta stabčioti repeticiją dėl kiekvieno menkniekio. Dirigentas nelabai
įsiklausė Varno ir varė savo liniją stabčiojo kur jam blogai kvėpavo choras ar
neryškiai dainavo vaikai. Korneto partijos atlikėjas parodė savo požiūrį į abu
lyderius. Ilgai neišėjo į sceną kai jo reikėjo pakartojimui. Dingo, niekas
nerado. Matyt ramiai suvalgė pasislėpęs savo vakarinį kebabą...
Taigi supratau
dirigentas kaip ir daro ką nori. Orkestras jo klauso gana efektyviai, nes turi
dirigentas lazdelę. O režisierius neturėdamas jokio galios
simbolio rankose gailiu balsu tik cypčioja. Štai choras jį
atvirai vos ne masiniu streiku pagąsdino. Užsimanė mat parazitas, kad choras
greitai persirengtų, kai chorui tik 4 asistentės. Maištas buvo ryškus, su
dideliu operiniu žingsniu kaip Aidoje į priekį ir tekstu išrėktu garsiai - mes nespėjame.
Už pusiau persirengusio choro nugaros galima buvo pajusti profsąjungas,
darbo kodeksą ir net maidaną. Spektaklio statytojas akyse priblėso po choro
paaiškinimo apie jo galimus greičius.
Taigi choras žymiai kietesnis nei režisierius.
Vaikai, kurie
prabėga scenos pakraščiais, suvis buvo nesuvaldomi. Jie net pačio dirigento
nelabai klausė. Atskira visiškai klasė.
Režisierius
atsigavo tik apšaukdamas scenos mechanikus, tie, kaip bebūtų keista, bijojo
režisieriaus. Tokie vieninteliai ko
gero tą vakarą bailiai Vilniaus operoje. Net du kartus gavo velnių scena. Nors
šiaip ten ir buvo mano galva gražiausi
meniniai sprendimai. Savaime
suprantama opera moderni, su choro
kvėpavimais, vaikų dainomis, tekstų nė velnio nesuprasti, dainuoja bene 4 kalbomis. Reikia pačiam gerai žinoti
Rilkę, kad susigaudytum kas ten per monai vyksta. Žavingas modernus bardakas.
Bendras vizualus kai kurių scenų grožis pagaudavo net mane.
Tamsoje repeticijos metu atslinko dar keli tipai. Laikėsi net tamsoje išdidžiai.
Taip sužinojau dar kelias hierarchines
subtilybes. Štai baritonas Chrebtovas yra kietas. Su juo dar kažkoks baritonas/bosas
visus 3,14zdavoja ir mažiukas tenoras Rafa
Karpis bandė pro juos prasėlinti nepastebėtas, bet nepavyko. Buvo pastebėtas. Buvo
apkalbėtas ir tik praėjęs šimtą metrų pabandė nedrąsiai atsikirsti. Bet
silpnai. Supratau - tenorai kaip ir režisieriai – operos hierarchijoje
apatinėje lentynoje.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą