2011 m. liepos 20 d., trečiadienis

Važinėjimas belgišku geležinkeliu

Internetas su putomis aplink lūpas tvirtino – nėra geresnės vietos atostogoms kaip Belgijos geležinkelis. Na mes ir patikėjome. Nusipirkau sau Railpass už 70 eurų 10 kelionių, vyresnei pigiau kažkoks GoRail, o mažei suvis nemokamai. Pirmas tris keliones smagu, užsirašai sau biliete iš kur į kur važiuoji, kuri diena ir visą dieną gastroliuok tuo maršrutu. Jokių tau bilietų pirkimų, eilių kasose. Tik į Liuksembrugą jau negalima, ten – užsienis. Briugė, Gentas, Hanas pralėkė kaip parašyta internete, belgiškas geležinkelis priminė šveicarišką laikrodį. Dar labai norėjau į miestą tokiu kietu pavadinimu kaip Huy(tariama Ui), bet kur tau su tokiu pavadinimu ir dar su vaikais. Baigiant užpildyti Railpass pasirodė ir bevyriausybinės Belgijos iltys.

Geležinkelinės bėdos prasidėjo Antverpeno geležinkelio stotyje. Stotis graži kaip Italijos opera. Raudona, keturių aukštų ir architekto fantazijos siautulys. Atvažiuoti galima laisvai, išvykti iš Antverpeno jau sunkiau. Kadangi architektas save stimuliavo, tai išvykimo kelių maždaug dvidešimt trys, jie išmėtyti per keturis aukštus, dar naudojamos raidės A ir B, dar painūs eskalatoriai, liftai ir laiptinės. Į vieną aukštą galima tik liftu, į kitą tik eskalatoriumi ir t.t. Vienu žodžiu, kol išsiaiškiname kur tas traukinys, kol nueiname(vaikas, vežimėlis, karštis), op ir traukinys nuvažiavo. Žmogus su prancūzų legioneriaus kepe(geležinkelio uniforma), kuris kitose stotyse tik dėl grožio, Antverpene įtemptai mosikuoja ir rodo kur kam bėgti, bet eilė laukiančių kelio nurodymo nervingai trypčioja aplink jį.. Taigi spėjome tik į trečią traukinį. Tada kai juo pradėjome važiuoti atėjo malonus geležinkelietis ir pasiūlė persėsti kitoje stotelėje, nes kitas traukinys į Briuselį atvažiuos 20 minučių greičiau.

- Na jau ne, - atsakėme, - mumi ir taip gerai. Niekur mes iš šito traukinio nebeisime.

Briuselio Midi stotis, kuri buvo mums bazinė, labiau tinkama naudojimui, tačiau tenykščiai sugebėjo iškrėsti kitą triuką. Traukinys į Dinaną neatvažiavo ir be jokių paaiškinimų vietoj jo atvažiavo traukinys į Amsterdamą. Net vietiniai pastėro, kaip taip be jokio perspėjimo dingo traukinys. Ne Guliaj Pole pilietinio karo metu galų gale.

Vietinių valonių bobučių buvo pagautas kiek lėtesnis geležinkelietis(gudresni matė kas darosi ir švilpė pro šalį kosminiu greičiu) ir pradėtas kvosti kur traukinys. Žmogus net išsižeidė, jis traukinio neturįs po kepe, nieko nežino. Paskambino savo valdžiai, ta irgi nieko nežinojo. Bobutės pirštu badė jam į tvarkaraštį – ten traukinys į Dinaną buvo. Su tuo geležinkelietis sutiko. Tvarkaraštyje yra, bet jis jo neturi, išvertė net kišenes. Tada jam bobutės pasiūlė nusiimti geležinkeliečio kepę, jei toks idiotas. Kepės nenusiėmė, bet traukinio nerado. Išėjo geležinkelietis labai įžeistas tokio nemandagaus keleivių elgesio. Mano galva tai šalyse kiek labiau į rytus nuo Briuselio jis būtų gavęs į snukį, bet tiek to.

Beje, traukinio likimas taip ir nepaaiškėjo, visi tie patys veidai važiavo po valandos vėlesniu, tik ispanai jau glaudėsi prie mūsų, nes mūsų veidai buvo ramiausi visos panikos metu. Mes juk kažkada keliavome geležinkeliu iš Bucharos į Maskvą obščyj vagon.  Tai ką čia belgiško traukinėlio dingimas...

Mažoji protesto ženklan traukiny net apsivėmė, bet patiems buvo blogiau. Vandens tualete nebuvo, tai teko sausu būdu valytis…

Tad reziumė - Belgijos geležinkelis geras, Antverpeno geležinkelio stotis viena gražiausių kada matytų, bet traukiniai kartais dingsta.

mindas rašė...

Mano kolegos (šiaip nepėsti žmonės) Antverpene pernai panašiomis aplinkybėmis netyčia įsėdo į Roterdamą važiuojantį traukinį vietoj Briuselio MIDI. O ką - parašyta, kad MIDI traukinys važiuos iš tos platformos, o platformoje nulipus apačion švieslentėse nėra jokios info kad veš kur nors kitur, tai negi nesėst? O stotis tikrai graži. Ir pats miestas įdomus - pasaulio deimantų centras visgi.

Unknown rašė...

Mindai, taip, visas Antverpeno grozis vienoje vietoje, deimantai su zydais iskart prie stoties.

mindas rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.

Beje, Antverpeno stotyje buvo nufilmuotas, ko gero, geriausias flash-mobas:

Jei dar aktualu, galiu paieškoti kelių fantastiškų aludžių kontaktų, kurių, turint mieste kelias valandas praktiškai neįmanoma rasti.