Pats aš balso
neturiu ir su klausa bėdos. Bet mes anais laikais visi ir be, ir su
dainuodavome.
Kai kam net
liaudies dainos, tautosakos ekspedicijos
buvo rezistencijos forma.
Aš kartą beveik
sudalyvavau tokio tautosakinėje studentiško turizmo klubo išvykoje. Pilno ekspedicijos plano dabar
neatsimenu, nes ji nesibaigė pagal planą.
Prasidėjo taip.
Atėjo porelė dvasingų studentų, atėjo negraži mergina, kuri visada
dalyvauja išvykose, nes negraži, atėjau
aš.daugmaž tvarkingas, turėjau kuprinikę kaip dera anų laikų studentui – turistui. Bet išvykos vado vis
nebuvo, jau traukinys pasirodė horizonte ir tik tada atbėgo plevėsuojantis
pilnais paltuko skvernais be jokios
kuprinės išvykos vadas.
Aš jį gerai
pažinojau, buvau kalnuose su juo, tai labai nenustebau. Bet vado povyza buvo
visai neturistinė ir nė iš tolo
tautosakinė.
Dvasinga porelė
vado nepažinojo. Traukinyje porelė
išsitraukė buterbrodus. Vadas pagyrė jaunus turistus, kad labai gerus padarė buterbrodus, nes jis tai nieko neturįs, spėjo skubėdamas užgriebti tik dvi
vyno bonkas. Ir papildė jų žinias –
Perloją su Vytautu tai būtinai, o kitą tautosakos ekspedicijos finalinę dalį gal geriau nusuksime į Alytų, nes pas
jį ten mamos bute plotas dviem geroms dienoms.
Tas vadas
toks ir išliko iki šių dienų . Šiais
laikais turi gal penkis skirtingų mamų vaikus, paskutinė žmona iš Vidurinės
Azijos (irgi plovą daro...) ir mass media kartkartėmis praneša, kad anas
vėl prisidirbo suregzdamas neaiškius
rezgalus su politikais. Bet nėsėdėjo/nesėdi, sėkmingai išbalansuoja ant tokios
plonytės ribos tarp
Pravieniškių ir Monte Karlo, vis nuvirsdamas nuo tos plonytės linijos
labiau į Monte Karlo pusę.
Bet grįžkime į
anuos laikus.
Tautosakinė
porelė tylomis nuslinko pas kitus turistus, kurie išrodė rimčiau pasiruošę ir plano lyg laikysis. Neliūdėjome, vyno jie aiškiai
nebūtų pirkę.
Pirmą kartą
pamatytas Perlojos Vytautas su savo “kol gyvas nors vienas lietuvis” sukrėtė
mus anų laikų tarybukus ir dydžiu, ir postamento tekstais, tad pirmą vyno bonką
išgėrėme tik stotelėje per ilgai belaukdami Alytaus autobuso. Alytuje jau grįžome į normalų tarybinio
jaunuolio dvasinį kelią. Dvi
dienos vyno. Ai, sakė išvykos vadovas,
nieko tame Alytuje nėr ir neinam
geriau niekur, tik nebent dar vyno...
Bet vėl nukrypau
nuo temos. Dainuodavome tikrai daug ir
daugiau nei dabar. Šimtą kartų daugiau. Dabar baliukas dažnai ir nepasiekia
dainavimo kondicijos. Nebent vyresnių žmonių.
O tada pamenu ir
jauni, dvidešimtmečiai, bebaliavodami uždainuodavome.
Buvo ir rimtų
tautinių dainų, kaip pvz. “Negiedokit, gaideliai” arba “Paduok, sesule, kardą”.
Čia jau dvasingų žmonių įtaka. Pasiekdavo net tokius lapsardokus kaip aš ir
mano draugeliai.
Buvo ir kvailų
dainuškų. Vienos tokios tekstas įstrigęs iki smerties matyt jau:
Visos silkės
plaukia,
Tiktai viena
silkė ne.
Oi, Zuzaaana,
šiiirdis mano,
Koks gyveeeenimas
puikuuuus.
Arba:
Aš tau čia, tu
man čia
Mes abudu
paslapčia
Kaaaarštai
bučiuojamėėėės.
Ir daugybė kitų.
Bet maloniausiai prisimenu kai dar mokykloje jaunų vyriškų balsų choru užtraukdavome dainą eidami po baliaus ar ploto namo, jau
naktį, kokiuose daugialangiuose
Žirmūnuose. Daina ta rodos net verstinė, lyg ir net nelietuviška. Bet buvo
kupina meno jėgos:
Miegok
raamiaaaai,
Mano mylimaaaas
mieeesteeeeeee....
Kai užsidegdavo
šviesos languose sprukdavome porą kiemų toliau ir ten vėl uždainuodavome dainą
apie ramų mylimo miesto miegą. Ir žiūrovai vėl įžiebdavo langus. Paprasta akimi
pamatydavome mūsų meno jėgą.
Taigi, anais
laikais mes dainuodavome.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą