2008 m. gruodžio 5 d., penktadienis

Aštuntos klasės istorijos vadovėlis

Netyčia vakar pavarčiau aštuntos(gal...) klasės Lietuvos istorijos vadovėlį. Skaitau apie Gediminą. Pajuodintu šriftu - tolerantiškas. Vienitelė ypatinga ir geriausia DLK Gedimino savybė , kad jis buvo tolerantiškas. Nors greta tam pačiam lape cituojamas Gedimino laiškas ir ten juodu ant balto rašoma, kad jis kviečiasi tik krikščionis į savo valstybę. Taigi jis nebuvo tolerantiškas pagal mūsų laikų apibrėžimą. Taigi manau vadovėliuose iškraipoma istorinė tiesa, KAD TIK ĮTIKTI NEAIŠKIEMS UŽSAKOVAMS, KURIE DIEGIA ANTILIETUVIŠKĄ MĄSTYMĄ.
Ar ir kiti blogeriai taip manote? Vienintelis ir svarbiausias Gedimino nuopelnas - tolerancija?Ar taip nuo mažų dienų kemšamos vaikams iškreiptos vertybės?

2 komentarai:

grumlinas rašė...

xe-xe-xe ;) Žiūriu, tave žodis "tolerancija" kaip raudonas skuduras bulių jautrina :D
Šiaip Gediminas nelabai ką daugiau apart krikščionių iš Europos pakviest tegalėjo, nebent žydus, nors IMHO jis tokių subtilių skirtumų nejautė. Kaip kad mes matome musulmonus kaip vieną religiją, tuo tarpu tarp sunitų ir šiitų arši nesantaika, kaip kadaise tarp katalikų ir ortodoksų.
Taip kad šiuo atveju krikščionių paminėjimas greičiau reiškė pagonybės neigimą ;)

fanta rašė...

Tai vat ir man kilo klausimas, kai perskaičiau šitą tvirtinimą, kad Gediminas kvietė tik krikščionis. O žydų nekvietė? Tingiu ieškot dabar, knistis istorijoj, patikiu. Kad ten buvo laiško tekstas būtent toks, išskirtinia krikščionims.
Nusistebėjau, nes lyg visą laiką girdėdavau, kad žydai Lietuvoje atsirado būtent Gedimino pakviesti. Tipo, Gediminas kvietė amatininkus, idant šalis spėriau kultūrintųsi.
Aha. Musėt, gavosi taip: Gediminas rašė laiškus krikščionims, o atvyko žydai. nes buvo raštingesni, laiškus greičiau perskaitė.